fbpx

Makarasána, pozícia krokodíla v restoratívnej joge umožňuje hlboké uvoľnenie v ľahu na bruchu. Pomáha uvoľniť napätie v chrbte a ocenia ju i dámy pri ženských problémoch, ako aj pri bolestivej menštruácii.

Asána prináša mnohé benefity predklonov, i keď samotná asána do tejto katégorie nepatrí. Makarasána pôsobí veľmi upokojujúco. A bolster umiestnený pod panvou prispieva k masáži orgánov v brušnej dutine, čím sa zlepšuje trávenie.

Makarasána – ako na to:

  1. Jogový bolster si položte cez stred svojej podložky.
  2. Kľaknite si na kolená a prejdite do ľahu na brucho, tak aby bolster sa nachádzal pod panvou. Pokrčte ruky v lakťoch a čelo si oprite o predlaktia.
  3. Nohy majte v kolenách vystreté a uvoľnené. Päty smerujú do vonkajšej strany a prsty na nohách do vnútra.
  4. Sústreďte sa na svoj dych.
  5. V polohe zotrvajte po dobu aspoň 5 minút.
  6. Položte ruky na podložku, odtlačte sa od bolstra a zaujmite polohu dieťaťa, balasánu. Avšak ruky nechajte položené na bolstri. Chvíľu v polohe zotrvajte.

Namasté

Share This